Blagaj - Treblinje ri Dubrovnic

12 april 2024 - Kostanjica, Montenegro

11 april. Van Treblinje de M20 over naar Dubrovnic, klinkt als een snelweg. Nou dat gebeurt soms met aardverschuivingen (snel weg) maar verder is het een slechte weg, maar prachtige route door heuvels en bergen ri Kroatië. Onderweg bij een lokale bergbewoner een fles eigengemaakte limonade - witte wijn - geitenkaas en wat knoflook gekocht. De kaas smaakt prima. Onderweg even van de doorgaande weg geluncht. Buiten zeker 30c,  dus binnenin totdat we wat afwaswater wilde lozen. Ik hoorde een specht en keek naar boven en zag een elektrapaal die zichtbaar onder een specht geleden had. In restaurant Drijen eerst het vochtgehalte weer op peil gebracht, het was de hele middag minstens 27 C. Gezien het aantal Kroaten die toch 25-30 km de Bush in rijden om daar te eten, de vele lokale bewoners moet het eten wel erg goed zijn. Dat bleek ook en we mochten op het grasveld naast het Restoran parkeren. De volgende ochtend een lekkere cappuccino en allemaal langs k.100 voordat we weer doorreden, nu naar Montenegro. We kozen voor de bergroute en die was adembenemend mooi. Soms zo steil dat Hammy bijna niet uit durfde te stappen voor een foto. Via een ouderwetse grensovergang, eerst check door politie, daarna 5-600 verderop check door douane, het mooie Montenegro in. En wij kregen de stempels dus toen door naar Kostanjica, naar Camping Naluka, wildkamperen is hier streng verboden. De dames hadden al een plek gereserveerd aan het water. Schaduw van een olijfboom, dus de hele middag om bij te komen.

1. Ron Van Geffen:
    12 april 2024
    Adembenemende mooie natuur!
  2. Jolanda:
    12 april 2024
    Wow dat ziet er prachtig uit!
    Heel veel plezier daar en geniet ze
  3. Pdraaistra:
    13 april 2024
    Ik geniet elke keer weer van jullie blog. Heel veel kilometers plezier.

Jouw reactie