Oostenrijk - Kroatië

1 april 2024 - Zagreb, Kroatië

Zondagochtend lekker vroeg wakker, omdat we ook vroeg naar bed zijn gegaan. We stonden midden op het nog niet volledig volgebouwde kermisterrein. Bij het wegrijden uit het centrum sprint een zwarte eekhoorn voor de camper uit. Dan rijden we een kleine 20 km tot de snelweg en wij spotten 10 reeën, dat beloofd wat. Het doel is een camping in Slovenië, slechts 260 km dus rustig aan. Wij rijden met de locatiebepaling aan want de dames zijn bang voor een bekeuring voor overbelading. Zij hebben ooit gehoord over weeglussen in het wegdek van Oostenrijkse snelwegen en dan… bij overbelading een prent. Ik heb geprobeerd dat broodje aap verhaal te ontkrachten maar…of wij dan in de buurt wilden blijven om eventueel wat gewicht over te nemen. In Oostenrijk rijden we door veel tunnels en steile bergen, dus geen reeën. Het is erg rustig op de weg dus we besloten onderweg nog een 150 km door te rijden naar Zagreb. Voor de eerste keer op een camping en met prachtig sanitair. Eten in het plaatselijke restaurant wat elke dag van 09-23 u geopend is. Enne… de hele dag hetzelfde personeel, super lekker gegeten en goede service. We besluiten een rustdag in te lassen.
‘s Ochtends opstaan met vogelgezang en de zon, geweldig dus de korte broek aan. Vannacht was het 8 maar om 10 u is het al 19 graden. Buienradar voorspelt meer van deze temperaturen. Jullie ook veel plezier!

1. Tamara:
    1 april 2024
    Jij met je dames pap😜🤣 lekker genieten en als er te veel zon is stuur maar onze kant op hoor😀😀
  2. Inez:
    1 april 2024
    Lekker hoor! Hier is het weer nog niet om naar huis te schrijven helaas. Geniet ervan!
  3. Sjoerd:
    Ik las in eerste instantie "een zwarte eenhoorn".... :D
    On the road again en het gaat voorspoedig. Goede reis verder.
  4. G R Spinder-van Kammen:
    1 april 2024
    Hele goede reis Hammy en Geert.
    Genieten maar van zo'n mooie reis!
  5. Cock en Ellen:
    1 april 2024
    Het leest weer lekker weg. En vooral dat jullie genieten en dit is nog maar het begin! Aan het eind ws zere kaken van het vele lachen 😀
  6. Bert:
    2 april 2024
    Heerlijk, gewoon een dag even niets. Geniet van jullie Balkan-avontuur. Wij genieten mee.
  7. Saskia:
    2 april 2024
    Heel veel plezier, geniet er van! 😃😎

Jouw reactie