dag 4 Sarajevo

7 april 2024 - Sarajevo, Bosnië en Herzegovina

Zondagochtend om 09.30 u in de verte kerkklokken. De oproep tot gebed van de minaret was echter al rond 06 uur. Wederom een prachtige dag.

Op camping Sarajevo staan we super relaxed aan een snel stromend riviertje, maar vissen gaat niet echt goed, je zit continue vast. Overal ligt troep tot een bankstel voor de vissers. Buren op een camping kunnen super leuk zijn, maar soms ook iets minder leuk. Onze jongere buurtjes links reizen in wat zo’n beetje de oudste camper uit Nederland is, en zijn al vanaf oktober on route, werken 3 dagen per week online en reizen/bekijken/ ontdekken/ genieten de rest van de week. Zij gaan nog even naar Griekenland om in juni weer in Nederland te komen. Aan onze andere kant is gisteren een Duitse camper met aanhanger verschenen, waarvan de vrouw des huizes kennelijk de was van het laatste halfjaar moet doen. Zij zijn nu twee jaar onderweg. Hij, een gepensioneerde trucker moet steeds een praatje maken, maar heeft niet door dat geen van ons daar, na zijn eerste monoloog op zit te wachten. Vrouwlief heeft zijn (24 zeker) onderbroeken op de lijn en daarna worden ze weer in de inloopkast opgeborgen. We hopen dat hij woord houdt en vandaag vertrekt.
Van de campingeigenaar horen we over het beste restaurant van de omgeving en dat ligt op 900 m lopen. Hij waarschuwt, neem met z’n tweeën slechts één portie want anders krijg je het niet op. En dat bleek zo te zijn. Wij hadden een goulash en de dames rundvlees spiezen. Echt goed vlees met een palincici na, dat is in Nederland een flensje gevuld met zure room maar hier was de vulling nutella met een dot slagroom. Ook hier was één portie voldoende voor twee. Afsluitend een paar foto’s om te laten zien dat we niet alleen maar reizen en eten.

1. Piet:
    8 april 2024
    Bij zo'n reis kom je allerlei mensen van verschillend pluimage tegen, een contact is snel gemaakt en ja, die onderbroeken, niet fris!
  2. Geert Draaistra:
    8 april 2024
    Ach Piet, ze warrr er n wel gewassen hoor. Maar achteraf toch jammer dat we er geen foto van hebben gemaakt.

Jouw reactie