Mhamid - Foum Zguid

5 januari 2023 - Foum Zguid, Marokko

Van een woestijn vol zand naar een stenen woestijn. Tenminste dat beloofd deze reis naar het westen. Weer prachtige landschappen en heel veel kamelen in het wild. Licht en donker bruine, zwarte en witte alleen bonte hebben we niet gezien. Ze lopen echt vrij en soms komen ze je gewoon tegen op de weg. Wegen waar je 100 km/u mag, maar vanwege het wegdek en de vele “rivier” doorwaad plaatsen is een kruissnelheid van 75-80 km/u redelijk veilig. Gelukkig zijn kamelen groot en springen ze niet voor jou auto want een botsing met 500 tot 600 kg is niet fijn. Onderweg zit er een savannearend in een boom. De eerste roofvogel die we zien. Verder wordt de omgeving steeds meer verdord. Zelfs de oases verschrompelen. In Foum Zguid even naar de barbier en ik zit een uur in de stoel voordat hij tevreden is. Ik ook, dus die €9 is goed besteed. Nog even water en brood gescoord en we kunnen er weer een dag tegenaan. Op de wildcamp ligt inderdaad alleen maar steen op een stenige ondergrond, maar de temperatuur is heerlijk (24*) en het blijft zelfs als het donker is nog redelijk. Maar om 22 u, bedtijd is het alweer gezakt naar 10*.

1. Carla:
    6 januari 2023
    Mooie foto’s. 😊
    Ziet et nog steeds uit als een fantastische ervaring.
  2. Johan en Cobi:
    6 januari 2023
    Hoezo dikke vracht?
    En een beetje overstekende lading?
    Veel plezier samen.