La Plage Blanche - Sidi Ifni

16 januari 2023 - Sidi Ifni, Marokko

Van de ene kust met 0 hoogtemeters naar een rotsklif 85 km noordelijker. Voor ons vertrek, toen bijna iedereen weg was, hebben we een enkele flamingo, de kleine zilveriger met zwarte poten en snavel, enige tientallen mantel- en kokmeeuwen en een 11 ooievaars gespot.
In het kustplaatsen Sidi Ifni een rondje gelopen over de vismarkt, wat ik erg leuk vond. Er lagen congeralen van zeker 10 cm dik en ruim 1.20m lang naast zware zeebaarzen en bakken sardientjes.
Toen met meerdere stellen de plaatselijke visrestaurantjes bezocht. Één hele goede frito misto en voor Hammy brochette poulet, met voor beide een plat Marokkaans brood. Oftewel gefrituurde vismix en bbq kip op een stokske zoals onze Brabantse buurman zei. Ik denk dat ik 600-700 gr vis had en Hammy kreeg 8 spiezen waar 6-7 stukken kip op zaten (+300 gr). Vond ik ook erg lekker! Vooraf kregen we een groene salade met een fles water. Beide een potje muntthee na en dan €13,25 af moeten rekenen. Ja, kustprijzen hè. Daarna doorgereden naar de volgende wildkamp op een klif. Prachtig mooi weer, heerlijk windje en een super wandeling over het strand en onder de natuurlijke brug door. De onderkant van de brug is minimaal 20 m hoog en…. brrrrr je ziet gewoon allerlei keien en stenen hangen als ware zij aan de onderkant geplakt. Pets… daar viel een steentje, maar gauw door. In Nederland zou zoiets voor 100% afgesloten zijn. Maar wel een prachtige belevenis.

1. Henri:
    Heel mooi
  2. Meino en Jitske:
    16 januari 2023
    Alweer een mooi verslag van jullie belevenissen, top hoor dat jullie dit zo trouw doen, en wij een beetje 'mee kunnen reizen'.
  3. Sanna:
    Jace: kusjes van Jace

Yara: leuke foto’s zeg! Kusjes van Yara.
  4. Geert Draaistra:
    16 januari 2023
    Kusjes terug hoor en neusje neusje en een dikke knuffel, zowel van oma als opa!💋
  5. Rob Muijsert:
    17 januari 2023
    Wat een geweldige reis. Bijna te veel om te bevatten.
  6. Jolanda:
    17 januari 2023
    Prachtige foto's van de kust. En ik zie dat jullie bijna het zuidelijkste puntje van Marokko achter jullie hebben gelaten.
  7. Tamara:
    17 januari 2023
    Ow wauw dat is wel echt heel hoog en gaaf