Guelmin - Tighmert - Plage Blanche

15 januari 2023 - Plage Blanche, Marokko

Als eerste de jurering van het kamelenvlees. Een aanrader, echt lekker, qua smaak tussen lam en rund in, met de structuur van een goede karbonade.
Van de kamelenmarkt naar een kleine camping op de route naar het witte strand. Camping is niets bijzonders maar een lauw pisstraaltje uit de douche is meer dan niets. Daarna onderweg naar dat maagdelijk witte strand. Noordelijker van dit strand zijn de laatste decennia kilometers hotelcomplexen verrezen. Is het nog mooi, na 2 jr Corona is dat de vraag die we pas beantwoord zien, bij de kust. En ja, gelukkig wel, het strand is nagenoeg verlaten en nodigt uit tot lange wandelingen. We blijven hier maar één nacht omdat de politie ons weg gaat sturen. Dat schijnt standaard te zijn bij grote groepen, men is bang voor hippie-achtige taferelen en het achterlaten van allerlei troep, overdadig alcoholgebruik en wilde sexfeesten. Nou dan hebben ze onze groep nog niet goed bekeken. Er is één dame jonger dan 60 en de oudste 2 zijn 82. Gemiddelde leeftijd zal 75 zijn.🤣 de slipper foto wijst richting de Canarische eilanden.