Essaouira

21 januari 2023 - Essaouira, Marokko

Wat een mooie kustplaats. Dwalend door de medina kom je alleen geen slangenbezweerders tegen want het is hier ook nog steeds winter. Dan slapen de slangen. Maar voor de rest is het een 1000-uit-1-nacht plaatje. Met de haven, dus veel vis stikt het van de katten en zwerfhonden. Elke winkelruimte die men kan vinden wordt benut, schoenen, slippers, djellaba’s, andere authentieke Marokkaanse afkomst kledij, lederen sieraden, tassen, jassen en ingelegde houten gebruik- en siervoorwerpen. Straatjes van net een m breed en overal fiets men er doorheen. Ik heb een speciaal gerecht van de kust gemaakt. Een pastille de fruit de mer. Eerst een mix van kruiden met olijfolie gemaakt waarmee de inktvis, garnalen en dorade ingesmeerd moesten worden. Na het marineren ingepakt in filodeeg en toen 40 min op 180’ in de oven. Klinkt simpel maar we waren toch van 10.30 tot 14 onder de pannen. Lekker? jazeker maar omdat we gewaarschuwd waren voor de scherpe kruiden had ik het rustig aan gedaan. De volgende keer iets pittiger, maar ontzettend leuk om te doen.

1. Theo van Son:
    22 januari 2023
    Geert van harte gefeliciteerd met je 66e verjaardag en een heel gezellige dag toegewenst in Marrakech! 🎉🎂🎁🍻🥳
  2. Ron Van Geffen:
    22 januari 2023
    Wat een mooie foto’s. Lijkt mij ook een lekker gerecht, wij zijn benieuwd! Zag ik ook een garnalenpelmachine? Van harte met je verjaardag van ons, maak er een mooie dag van, dat zal wel lukken daar denk ik.