Córdoba - naar huis

5 februari 2023 - Estrées-Mons, Frankrijk

Dan loop je in Córdoba en plotseling voelen we de noodzaak om snel huiswaarts te keren. Noodzakelijk? Nee, maar de kids en kleinkids alsmede even langs Hammy d’r moeder van 95 en mijn ouders van 88, lonkt. Dus gas op de plank en via Bilbao en San Sebastiaan richting Bordeaux, Parijs en Lille.  Een rit door bergen, vlakke dalen, bewolkte gebieden en soms mist. Duidelijk winter want het mist alle moois van deze natuur zoals we eerder wel gezien hebben. Natuurlijk na een uurtje of zeven/ acht stoppen, een hapje eten en nog een lekker wijntje. De dieselprijs is Frankrijk is soms absurd hoog. In Marokko betaalden de gemiddeld €1,20 per liter, in Spanje werd dat al €1.70, maar in Frankrijk aan de snelweg €2,299. Dus dan gaan wij even naast de snelweg en rijden wij graag 10-15 km om voor de prijs van €1,789. Dat scheelt op een tank van ruim 80 liter een slok op de bekende borrel. En die nemen we liever zelf dan de Franse regering. Vandaag staan we in een klein plattelandsdorpje zonder kroeg, restaurant, camping (?), camperplaats dus staan we lekker in het wild naast de kerk. En een best grote kerk voor een dorp van 40-50 huizen.

Maandag staat de laatste rit gepland om eerst even langs Friesland te rijden voordat we woensdag onze nieuwe woning weer willen betrekken.

Dan kunnen we alleen maar genieten van de herinneringen, de foto’s en verhalen van hetgeen we meegemaakt hebben. Voor alle meelezers en kijkers, dank voor jullie meeleven, jullie reacties en we hopen jullie snel live te zien om nog meer over onze reis te kunnen delen.

1. Tamara:
    5 februari 2023
    Tot snel 💕 nog fijne laatste KM naar het kleine kikkerlandje love you x
  2. Carla:
    5 februari 2023
    Fijne terugreis en tot snel 😘
  3. Theo van Son:
    5 februari 2023
    Wat een fantastische reis en indrukken hebben jullie opgedaan! Dan komt ineens het gevoel van naar huis willen, heel begrijpelijk......
    Een goede terugreis en veilige km's toegewenst!
    Bedankt voor de prachtige verhalen en foto's. 😘
  4. Meino en Jitske:
    6 februari 2023
    Wat een prachtige reisverhalen, geweldig dat we zo een beetje met jullie mee konden reizen.
    No lekker wer nei hûs, oost west, thuis best☺ oant sjen.
  5. Inez:
    6 februari 2023
    Wat fijn om jullie weer gezellig naast ons te hebben wonen!! Goede laatste gedeelte van de reis en tot snel!
  6. Art en Karina:
    6 februari 2023
    Geert en Hammy, wat hebben we ontzettend genoten van de reisverhalen.
    zo mooi omschreven, lieve groetjes
  7. Bert:
    6 februari 2023
    Wat fijn dat jullie ons meegenomen hebben op reis, in woord en beeld. Mooi mee te mogen beleven. Dank jullie voor alle moeite van het delen.
  8. Cock en Ellen:
    6 februari 2023
    Bedankt voor alle mooie verhalen en foto's, alsof we zelf een beetje meereisden. Live komen er vast nog veel meer mooi anekdotes voorbij en horen we graag. Liefs van ons XX
  9. Jolanda:
    6 februari 2023
    Het was zo mooi om jullie te kunnen volgen, niet alleen in het verhaal, maar ook om te zien van welke plaats naar de volgende te gaan. Ik heb met veel plezier elk verhaal gelezen, wens jullie de laatste veilige km naar huis en graag tot snel. Liefs Jolanda xx
  10. Piet:
    6 februari 2023
    Jullie treffen het maar, terugkomen in NL met dit mooie weer. Goeie laatste kilometers.
  11. Gio en Michele:
    8 februari 2023
    Wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt, mooie verhalen, prachtige foto's en indrukken. Geniet nog even van jullie laatste kilometers en goede reis terug!!