Valle du Dades

2 januari 2023 - Gorges du Dadés, Tinghir, Maroc, Marokko

Vanuit de ene Vallei naar de andere en een nog mooiere. Wat een indrukken en natuurlijk onderweg de bazaar over om bij Chez Michel wat speciale inkopen te doen. Erg goede Marokkaanse wijn gekocht. Ten slotte willen we O&N wel goed uitluiden. Dan rijden we door naar de volgende stop. Op vrijdag de 30-ste vanaf de camping een rit de bergen in en daarmee overtreft de natuur alle beelden die we de laatste dagen opgedaan hebben. Vanaf ruim 1630 m de bergen in en steeds de hoogtemeter in de gaten houdend maakt Hammy foto’s van die hoogte, uiteindelijk 2053 m en in het hoogste dorp wacht ons een lunch. Beginnend met zoet gebak, dan Berber roerei in de Tajine en afsluiten met fruit. Granaatappel, peer, appel, banaan en mandarijnen. Daarna de terugweg naar ons O&N plaatsje. Op oudejaarsdag wordt in de ochtend eerst nog een wandeling door de kloof georganiseerd. ‘s-middags om 15 u verzamelen op het terras van het hotel, met uitzicht op de apenvingers. Alleen een glas mee. De begeleiding zorgde voor een heerlijke Spaanse cava én vers gebakken oliebollen. Geweldig, verrassend, leuk en erg lekker. En dat terwijl we om 19 u een diner in het restaurant hadden besteld. Samen met Jan/Lies en haar broertje Frits/Marja, uit Barsingerhorn en Schagen ook nog heerlijk gegeten. Voor het O/N moment mochten we vanaf 22.30 in het restaurant komen voor een Amerikaanse party. Ook super geslaagd maar omdat we de volgende ochtend om 09 u briefing hadden dus redelijk op tijd ‘t-campertje in.

foto’s volgen wanneer er beter bereik is!

1. Cock en Ellen:
    2 januari 2023
    Dat klinkt als een gezellige oudejaarsdag en avond, leuk! En het eten klinkt ook niet verkeerd, straf hoor :-) De foto's laten ons mooi meegenieten, wat is het mooi.