Eerste stop in Polen
Eergisterochtend om 10 u vertrokken uit Lehrte na een heerlijke rustige nacht. Op naar Berlijn, onderweg natuurlijk weer reeën spotten, maar omdat er steeds meer open akkerbouwland tot meer dan kilometers lang aan de snelweg grensden weinig reeën, ook niets te spotten bij de 2,5-3 m hoge geluidswallen bij ieder dorpje.
In Berlijn geprobeerd dezelfde camperplek als die van enige jaren geleden te bezetten. Dat bleek iets minder qua sfeer/reinheid en vermeende veiligheid. Een buurman vroeg €43 zonder electra en voorzieningen en dat op 50 km van de grens met Polen. Dus… doorgereden en daar getankt voor €1,65 de liter. Rond 16.30 uur zo’n 60 km Polen via Park4Night in een plakje in de achtertuin van Halina I Helmut Prockl in Wysoka gevonden. We hebben privé toiletten en douches, want we staan alleen in een tuintje grenzend aan een prachtig meertje. Vogels vliegen over en weer, zien ons niet maar wij spotten hen wel; houtduif, tortelduif, merel 🐦⬛, groenling, huismus, ringmus, gele- en witte kwikstaart, kneu, vink, boerenzwaluw, putter, spreeuw en de kramsvogel. Die laatste zagen wij voor het eerst, prachtig maar agressief, ze jagen elkaar steeds achterna. Oh ja, uiteindelijk nog 33 reeën gespot en één vos.
Nu zijn we nog niet zover in Polen maar de snelweg vanaf de grens is tig x mooier, schoner en ruimer dan in (voormalig oost) Duitsland. De binnenwegen daarentegen…
Foto’s
3 Reacties
-
Piet Berkhout:28 april 2026Ik mis meeuwen! Vinden Polen te ver vliegen misschien?
-
Geert Draaistra:29 april 2026Inderdaad meeuwen ook niet gezien, evenals geen enkele gans. Net als de wolf geen probleem omdat men de wolf geen “vee” dood laat bijten.
-
Ron Van Geffen:30 april 2026Wat een hoop vogels😝

