Oliva richting Granada

15 december 2022 - Granada, Spanje

Wat een rust en erg lekker in je badjas naar een toiletgebouw en uitgebreid douchen. Dan is onze camperdouche luxe maar bescheiden. Lekker gewandeld en uitgebreid gelunched aan de seaside. Donderdag ‘s morgens via de Lidl wat laatste boodschappen gedaan. Veel flessen water, wat lekkere kaasjes en koffiecups ingeslagen. Daarna richting Granada ruim 500 km nog te gaan. Onder Oliva verschijnt om de 50 km een ander landschap. Veel sinaasappelbomen plantages die terrasgewijs tegen de bergen op gebouwd zijn tot bijna grijs-bruine landerijen. Via prachtige finca’s en afzichtelijke bewoonde bouwvallen. De scheiding tussen arm en rijk lijkt hier nog groter dan in Nederland.
Maar dan rijdend langs Benidorm, dan begrijpen wij niet wat mensen daarheen trekt. Mega veel en grote flats, kilometer na kilometer aan de kust. Gelukkig komt daarna weer fraaie natuur en bergen. Soms bijna 1100 m hoog en met besneeuwde toppen. We stoppen bij een stuwmeer, een 30 km voor Granada en lopen een klein rondje om alle uitzichten te bewonderen. Dan zakt de temperatuur naar 10 graden en begint het te regenen. Een prachtige overnachtingsplaats. Morgen Granada proberen te verkennen.

1. Kristel Bosselaar:
    15 december 2022
    Prachtige foto's en heerlijk meegenieten met jullie reisverhalen 😊
  2. Piet Berkhout:
    15 december 2022
    Mooie verhalen en foto's. We reizen en beetje mee met jullie.....
  3. Thea van Son:
    15 december 2022
    Mooie plaatjes H. en G. Veel plezier morgen in Granada!
  4. Jolanda:
    15 december 2022
    Heerlijk om zo tot rust te komen en kijken wat de nieuwe dag weer brengt voor moois. Have fun!!
  5. Gio en Michele:
    15 december 2022
    Echt heel leuk om jullie reis zo te volgen, mooie plaatjes en super leuke reisverslagen. Geniet maar lekker van jullie prachtige reis!!
  6. Caroline:
    Veel plezier!
  7. Sjoerd:
    15 december 2022
    Bedankt voor het delen, mooi om zo mee te kunnen reizen.
  8. Jolanda:
    15 december 2022
    Mooi om jullie zo te volgen. Prachtige foto’s.
  9. Carla Muijsert:
    16 december 2022
    Leuk om jullie zo op de voet te volgen.
  10. Liesbeth:
    16 december 2022
    Nu al n prachtige reis en dan moet t nog beginnen 😜